Thursday, May 15, 2008

ေရွးေဟာင္းျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား

အာရွ တိုက္ ဆိုင္ရာ ဘာသာေ၀ါ ဟာရ ပညာရွင္ မ်ား က ျမန္မာလူမ်ိဳး မ်ားသည္ အေရွ ့ တိဗက္ဘာသာ ေ၀ါဟာရ အုပ္စု ၀င္လူမ်ိဳး တမ်ိဳးျဖစ္ သည္ ဟု အတည္ ျပဳ ထားၾကသည္။ တရုတ္ မွတ္တမ္းေဟာင္း မ်ား ၏ အဆို အရ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား သည္ တရုတ္ျပည္ အေနာက္ ေျမာက္ ကန္ဆူနယ္ တြင္ ေနထိုင္ၾကသည္။ တ ရုတ္ က ဖိသျဖင့္ တိဗက္ကုန္းျမင့္ ေဒသ တ၀ိုက္ သို ့ေျပာင္းသြားၾကသည္။

တိဗက္တို ့ က ေမာင္းထုတ္ သျဖင့္ ယူူနန္နယ္ သို ့ေျပာင္းၾက သည္။ ထို အခ်ိန္ တြင္ ယူူနန္ နယ္ တြင္ အင္အား ၾကီးမား လာသည့္ ထိုင္းရွမ္းမ်ားသည္ျပည္နယ္ႀကီး ၆ ခုကို နန္ခ်ိဳ နိုင္ငံ အျဖစ္ ပထမဆံုး သိမ္းသြင္း ေနသည့္ ကာလ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳး မ်ားသည္ ယူနန္နယ္ တြင္ နန္ခ်ိဳ ထိုင္း ရွမ္း မ်ား နွင့္ နွစ္ အတန္ၾကာ ေန ထိုင္ လာ ခဲ့ၾက သည္ ဟု ယူူ ဆ ရ သည္။ တရုတ္ ရာဇ၀င္ ဆရာ ၾကီး ဖန္ခ်ံဳ ၏ မွတ္ တမ္း ၌ ငွင္းတို ့၏ အၾကီး အကဲ အား မင္း ဟု ေခၚ ေ၀ၚ ေၾကာင္း ထိုင္း ရွမ္း မ်ား က ေစာမင္း ဟု ေခၚ ေ၀ၚ ေၾကာင္း ေရးသား ထား သည္။

ယင္း သို ့နန္္ခ်ိဳ ထိုင္း ရွမ္း မ်ား ၏ လက္ ေအာက္ တြင္ ေနထိုင္ ရာမွ ထိုင္းရွမ္း တို ့၏ ဖိနွိပ္မွဳ အား မခံနိုင္ သ ျဖင့္ ျမန္မာ နိုင္ငံ တြင္း သို ့၀င္ ေရာက္လာၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္း နွင့္ ပတ္သက္ ၍ အၾကား အျမင္မ်ား သည့္ သမိုင္းဆရာ ေဂၚဒြင္လုစ္၏ အဆိုအရ ျမန္မာမ်ားသည္ ေရွးဦး စြာ ေက်ာက္ ဆည္နယ္ သို ့၀င္ ေရာက္ လာျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း သို ့ျပန့္ နွံ့ သြားသည္ ဟု ဆိုသည္။

ျမန္မာ တို ့ရာစုနွစ္ အ နည္းငယ္ အတြင္း အေျခစိုက္ နိုင္ျခင္း မွာ ျမန္မာ တို ့၏ အစြန္း အစ အျပင္ ထိုအခ်ိန္ ကာလ တြင္ နန္ခ်ိဳ ထိုင္းရွမ္း တ့ို ၏ တိုက္ခိုက္ ဖ်က္ဆီးျခင္း ကို ခံလိုက္ရျပီး ၊ တိုင္းပ်က္ျပည္ပ်က္ နွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပ်က္သုဥ္းယံုသာ မကကုန္ထုတ္ လုပ္ငန္း မ်ားပါ ပ်က္ ျပားၿပီး ရပ္တည္ရာ မရ ကစင့္ ကလ်ား ျဖစ္ေနသည့္ ပ်ဴ လူမ်ိဳး မ်ား နွင့္ ေရာ ေထြး ေန ထိုင္ရာ မွ ရာစုနွစ္ အနည္းငယ္ ခန္ ့အတြင္း ပ်ဴ လူမ်ိဳး မ်ား နွင့္ ေသြးေရာေႏွာ သြားႀကၿပီး လူမ်ိဳး ၾကီး နွစ္မ်ိဳး ေပါင္း စပ္ လိုက္ၾကသျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရး ၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၊ ကာကြယ္ေရး၊ ယဥ္ေက်းမွဳ စသည္ ျဖင့္ အစစ အရာရာ တိုးတက္ဖြံ ့ျဖိဳးလာၿပီး ကိုးရာစု နွင့္ ဆယ္ရာစုခန္ ့ေလာက္တြင္ ျမန္မာ နိုင္ငံအလယ္ပိုင္း ေဒသ အား စည္းလံုးသိမ္းသြင္းၿပီး ပုဂံျပည္ နွင့္ ပုဂံမင္းဆက္ ကို စတင္ တည္ေထာင္ေလသည္။

က်မ္းကိုး
ဖန္ခ်ံဳ ( တရုတ္ရာဇဝင္ဆရာၾကီး )

တရုတ္မွတ္တမ္းေဟာင္း

ေရွးေဟာင္းၿမန္မာေခတ္ဦး ပုဂံ နယူးေယာက္။ ေဂ်ေဂ်ေအာ္စတင္။ -၁၉၆၉ လုစ္

7 comments:

Myo Oo said...

ေရွးေဟာင္းျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို
အခုမွ လာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ခင္မ်ာ---

Eduledge said...

သမိုင္းေဆာင္းပါးေတြေရးသားျပီး ဗဟုသုတ မွ်ေ၀ေပးေနတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ ေၾကာင္း အရင္ေျပာပါရေစ။

ျမန္မာတေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာအစ ဆိုတာကို စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ေက်ာင္းသံုးျပဌာန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ျမန္မာရာဇ၀င္ေတြ အဆိုအရ ျမန္မာအစ တေကာင္းကလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဗိုလ္မႈးဘရွင္ေရးတဲ့ အေနာ္ရထာအရင္က ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အေၾကာင္းမွာေတာ့ ျမန္မာအစက ေက်ာက္ဆည္ကလို႔ အေထာက္အထားနဲ႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။ ဒီအဆိုကိုပဲဲ ေဒါက္တာသန္းထြန္း အပါအ၀င္ သမိုင္းသုေတသီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းဆိုတာ ေလ့လာတူးဆြေလ အမွန္နဲ႔ ပိုနီးစပ္ေလဆိုေတာ့၊ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ရွိခ်က္ေတြအရ "ျမန္မာအစ ပ်ဴက" လို႔ ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။ သုေတသနျပဳသူက ဦးေက်ာ္ဇင္ (ဘုန္းတင့္ေက်ာ္) ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မတ္ ၁၁ ရက္ တကၠသိုလ္မ်ား သမိုင္းသုေတသန ဦးစီးဌာန စာတမ္း ဖတ္ပြဲမွာ ဦးေက်ာ္ဇင္က ဟန္လင္းနဲ႔ ျမေစတီ ေက်ာက္စာမ်ား ေလ့လာခ်က္အရ "ပ်ဴသည္ ျမန္မာ (ဗမာ)" ဆိုတဲ့ စာတမ္းကို တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ ပ်ဴတိုင္းရင္းသား ဘာသာ ေက်ာက္စာ (၅) ခ်ပ္ကို ေလ့လာျပီး "ျမန္မာဟူေသာ ပ်ဴရာဇ၀င္ဆိုရိုးစကားကို ေရွးပ်ဴဗမာ ေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာျခင္း" ဆိုတဲ့ စာတမ္းကိုလည္း တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။

ပ်ဴတိုင္းရင္းသားဘာသာ ဆိုတာဟာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလာပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဇင္က ပ်ဴသကၠဋ၊ ပ်ဴပါဠိ ေက်ာက္စာမ်ားကို ပညာရွင္မ်ားက အရင္ကတည္းက ဘာသာျပန္ဆို ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပ်ဴအကၡရာနဲ႔ ေရးထိုးထားတဲ့ ပ်ဴတိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားကိုေတာ့ အသံသာဆက္ႏိုင္ျပီး၊ အဓိပၸါယ္မေဖာ္ ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ သဒၵါစည္းမ်ဥ္းမ်ားကိုလည္း မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါဆို ျမေစတီ ေက်ာက္စာက ပ်ဴစာကို ဘယ္လို ဘာသာျပန္လဲလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ မြန္- ျမန္မာ - ပါဠိ တို႔နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး၊ ဤ သို႔ျဖစ္တန္ရာသည္ လို႔ ေပါင္းစုျခံဳငံု အနက္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔ အက်ယ္တ၀င့္ ဆိုပါတယ္။

ယခု (၂၀၀၄-၂၀၀၅) မွ စာတမ္းရွင္ ဦးေက်ာ္ဇင္ကိုယ္တိုင္ လံုးေစ့ပတ္ေစ့ ဘာသာျပန္ရာမွ ျမန္မာဘာသာမွာသာရွိတဲ့ စကားအသုံးအႏႈန္း အခ်ိဳ႕ကို ပ်ဴတိုင္းရင္းသား ေက်ာက္စာမ်ားမွာ ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ စကားလံုး အထာက္အထားမ်ားနဲ႔ ျပဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ်ဴစစ္လွ်င္ ျမန္မာ လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္တဲ့။

ေအဒီ ၈၃၂ မွာ နန္ေစာတိုက္လို႔ ပ်ဴႏိုင္ငံ ပ်က္ျပီး ပ်ဴလူမ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ ျပီးသားလို႔ ေစာဒက တတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒီအယူအဆက ဆရာလုစ္ ဆီမွာအရင္းခံတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအဒီ ၈၃၂ မွာ နန္ေစာတိုက္လို႔ ပ်ဴႏိုင္ငံပ်က္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းဟာ ရည္ညႊန္းၾကတဲ့ မန္ရႈက်မ္းမွာ မပါ၀င္ပဲ၊ ေအဒီ ၈၆၄ အထိ ပ်ဴႏိုင္ငံေတာ္ ထြန္းကားေနေၾကာင္းသာ ေရးသားထားတယ္လို႔ ဦးေက်ာ္ဇင္က ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာႏွင့္ပက္သက္၍ တရုတ္ေခတ္ျပိဳင္သမိုင္းမ်ားကို ျပန္ေလ့လာၾကည့္ရာမွာ -

- ဘီစီ ၂ ရာစု - ပ်ဴႏိုင္ငံ၊ ဗမာႏိုင္ငံ (ဟန္႔ မွတ္တမ္း ေဖာ္ျပခ်က္)

- ေအဒီ ၂ ရာစု ႏွင့္ ၃ ရာစုအတြင္း ပုဂံႏိုင္ငံရွိခဲ့၊

- ေအဒီ ၂၂၆ တြင္ ေ၀့ႏိုင္ငံ တရုတ္စစ္သူၾကီး ခ်ဴေကာလိယန္းက ပုဂံကိုတိုက္ ေၾကာင္းေဖာ္ျပ (ပ်ဴေစာထီးေခတ္၊ ျမန္မာရာဇ၀င္မွတ္တမ္းမ်ားမွလည္း တရုတ္စစ္အေၾကာင္းေဖာ္ျပထား။) (ေ၀့ တရုတ္မွတ္တမ္း)
(၁၉၃၁ မွ ၁၉၅၇ အတြင္း ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ သမိုင္းစာအုပ္ေတြမွာ ေအဒီ ၂ ရာစု ရွိ ပုဂံႏိုင္ငံေတာ္အေၾကာင္း မေျပာပဲ၊ ၈ ရာစု ေနွာင္းပိုင္းအထိ သေရေခတၱရာေခတ္ ျဖစ္ေၾကာင္းပဲ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။)

-ေအဒီ ၃ ရာစု - ပ်ဴႏိုင္ငံ၊ ဗမာႏိုင္ငံ (ေ၀့ ႏွင့္ ရႈမွတ္တမ္း ေဖာ္ျပခ်က္)

- ေအဒီ ၇ မွ ၁၀ ရာစု - ပ်ဴႏိုင္ငံ
ေျမာက္ဘက္ - ယူနန္
ေတာင္ဘက္ - ပင္လယ္
အေရွ႕ဘက္ - က်ဲလား (ကေမၺာဒီးယား)
အေနာက္ဘက္ - အိႏၵိယနယ္စပ္ ။
(ထန္ မွတ္တမ္း ၃ ေစာင္ ေဖာ္ျပခ်က္)
(ေအဒီ ၃ ရာစု မွ ၁၀ ရာစု အထိ ပ်ဴေခတ္ ပ်ဴႏိုင္ငံဆိုသည္မွာ အျခားမဟုတ္ပဲ၊ ပုဂံေခတ္ ပုဂံႏိုင္ငံ၊ ျမန္မာေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သာျဖစ္ေပသည္။)

- ေအဒီ ၁၃ မွ ၁၄ ရာစု - ပ်ဴႏိုင္ငံ (ဆုန္႔ မွတ္တမ္းေဖာ္ျပခ်က္)

- ေအဒီ ၁၃ မွ ၁၄ ရာစု - ပ်ဴႏိုင္ငံ - ျမန္မာႏိုင္ငံ - ပုဂံႏိုင္ငံ (ယြန္ မွတ္တမ္းေဖာ္ျပခ်က္)

ျဗဟၼာ မွ ျဗဳမ္မာ - ျပဳမ္မာ - ျပဳမာ - ျပဳ - ပ်ဴ - ပု ျဖစ္လာႏိုင္သလို၊ ျဗဟၼာ - ျမမၼာ - ျမမ္မာ - ျမန္မာ လို႔လည္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

ပုဂံ၊ ပင္းယ ေခတ္ေရွးေဟာင္း ျမန္မာေက်ာက္စာ မ်ားက ျဗဟၼာ၊ ျမန္မာ၊ ပ်ဴ၊ ပုဂံ ဟုေရးထိုး ေဖာ္ျပထားခ်က္မ်ားႏွင့္ တရုတ္ မွတ္တမ္းမ်ား ကိုက္ညီလ်က္ရွိသျဖင့္ "ပ်ဴစစ္လွ်င္ ျမန္မာ" ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္ဇင္ ( သုေတသီ ဘုန္းတင့္ေက်ာ္) က ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ထုတ္ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္း အမွတ္ ၂၁ မွာ ေရးသားထားပါတယ္။

ဆရာၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းကလည္း ဦးေက်ာ္ဇင္ စာတမ္း တင္သြင္းအျပီး မွာ စာတမ္းရွင္ဟာ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳးကို ရွာေဖြေပးလိုက္ျပီ လို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳ သြားပါတယ္။

ပ်ဴ နဲ႔ ျမန္မာ ဟာ အတူတူပဲ ဆိုရင္ အကၡရာဘာလို႔ ကြဲျပားေနရေၾကာင္းႏွင့္ ၊ မူရင္း တရုတ္မွတ္တမ္းမ်ားကို ျပန္လည္ေလ့လာျပီး ပ်ဴႏိုင္ငံေတာ္အေၾကာင္းကို သမိုင္းေလ့လာသူ၊ နားလည္သူ မ်ားက ျဖည့္စြက္ရွင္းလင္းျပီး သံုးသပ္ေပးၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံ လိုက္ပါတယ္။

အလွတရား said...

အစ္မသက္ဇင္ကုိေရာ ကြန္မန္႔ရွင္မ်ားကုိေရာ ေလးစားေက်းဇူးတင္မိေၾကာင္းပါ။ ေဆြးေႏြးခန္းေလးကုိ ဖတ္ျပီး အေတြးေတြ ပြားမိတယ္။
မိတ္ေဆြမ်ားကုိလည္း ဒီေဆြးေႏြးခန္းေလးျပေပးပါမယ္။

ခ်မ္းေျမ႔ၾကပါေစ။

maymaykhin said...

မသက္ဇင္ရဲ႔ပို္စ့္ေရာကြန္မန္းေရးသူကိုပါ
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ဗဟုသုတရပါတယ္

မသက္ဇင္ said...

မွတ္ခ်က္။ ။ ( ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားအတြင္း မတူကြဲျပား ရွဳတ္ေထြးလ်က္ရွိေသာ ျပသနာ တရပ္ကို အက်ဥ္းသင့္၍ ေဖၚျပလိုေပသည္။ ယင္းမွာ အခ်ိဳ႔ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ တိဗက္အႏြယ္ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ ထိုင္ရွမ္းအႏြယ္ျဖစ္သည္။ ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ားသည္ တရုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္ႏွင့္ စုခ်န္နယ္မ်ားမွ လာသည္။ သို႔မဟုတ္ အိႏၵိယမွလာသည္။ စသည္ျဖင့္ ကြဲျပားၾကသည္။ ယင္းျပသနာမွာ မႏုသေဗဒ ဘာသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္လူမ်ိဳးေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားဆံုး သက္ဆိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္လ်က္ သမိုင္းေရးရာ ျပသနာ အေနႏွင့္ကား ေယဘူယ် အေနမွ် ေလာက္သာ အႀကံဳးဝင္ လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းကို ေလ့လာရာတြင္ စဥ္းစားရံုမွ်သာ ထည့္သြင္းေဖၚျပ လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ )

ေမေမခင္ said...

ေရွးရာဇဝင္ေဟာင္းေတြက အခ်ိဳ႔ ပံုျပင္ဆန္ဆန္ ပါးစပ္ေျပာ
ေတြမ်ားတာေတြ႔ရပါတယ္။
လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ရရွိထားတဲ့ သမိုင္းဝင္ ပစၥည္းကေတာ့ ပုဂံေခတ္ ေလာက္မွာပဲ ေတြ႔ရတယ္။

Nan said...

မွတ္ခ်က္။ ။ ( ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားအတြင္း မတူကြဲျပား ရွဳတ္ေထြးလ်က္ရွိေသာ ျပသနာ တရပ္ကို အက်ဥ္းသင့္၍ ေဖၚျပလိုေပသည္။ ယင္းမွာ အခ်ိဳ႔ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ တိဗက္အႏြယ္ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ ထိုင္ရွမ္းအႏြယ္ျဖစ္သည္။ ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ားသည္ တရုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္ႏွင့္ စုခ်န္နယ္မ်ားမွ လာသည္။ သို႔မဟုတ္ အိႏၵိယမွလာသည္။ စသည္ျဖင့္ ကြဲျပားၾကသည္။ ယင္းျပသနာမွာ မႏုသေဗဒ ဘာသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္လူမ်ိဳးေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားဆံုး သက္ဆိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္လ်က္ သမိုင္းေရးရာ ျပသနာ အေနႏွင့္ကား ေယဘူယ် အေနမွ် ေလာက္သာ အႀကံဳးဝင္ လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းကို ေလ့လာရာတြင္ စဥ္းစားရံုမွ်သာ ထည့္သြင္းေဖၚျပ လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ )

အဲဒီမွတ္ခ်က္ ဖတ္ ရေတာ့ ပိုရွင္းသြားပါတယ္